tag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post4481345247375687345..comments2013-04-17T22:54:50.170+03:00Comments on Otso lautakunnassa: YTLK:n lista 29.11.2011Otso Kivekäshttp://www.blogger.com/profile/06632925053737731731noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-68837919836979074562012-01-05T02:22:14.382+02:002012-01-05T02:22:14.382+02:001) En näe, mikä ongelma noppakivessä tms. on -- jo...1) En näe, mikä ongelma noppakivessä tms. on -- joutuvathan autoilijatkin kärsimään mukulakivikaduilla. Kohtuullista että pyöräilijätkään eivät saa aina vetää pehmeällä sametilla.<br /><br />2) Mieluummin 10k lisäasukasta Kirkkonummelle kuin Laruun -- koska Laru ON JO TÄYNNÄ! On hyvä, että esim. Laruunkin jää vähän ryteikköä, metsää ja joutomaata, eikä kaikkea rakenneta aivan tukkoon, epäinhimilliseksi betonihelvetiksi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-37702523316998357972011-11-29T21:18:41.598+02:002011-11-29T21:18:41.598+02:00Ja ylikahrin aloitteen vastaukseen lisättiin
&qu...Ja ylikahrin aloitteen vastaukseen lisättiin <br /><br />"<i>YTLK pitää perusteltuna, että selvitetää mahdollisuus muuttaa kaupunkitaajaman keskellä kulkeva Länsiväylän osuus kaupunkibulevardiksi. Mahdollisuudet muuttaa Länsiväylä kaupunkibulevardiksi tulisi selvittää ja vaikutukset arvioida osana käynnistyvän yleiskaavan uusimista ja sen liikenneverkkosuunnittelua.</i>"<br /><br />Esittelijä otti muutoksen omiin nimiinsä, eli siitä ei äänestetty.Otso Kivekäshttps://www.blogger.com/profile/06632925053737731731noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-83784682481381878032011-11-29T18:39:29.818+02:002011-11-29T18:39:29.818+02:00Pikakommenttina kesken kokouksen: Karamzininranta ...Pikakommenttina kesken kokouksen: Karamzininranta vaihtui asfaltiksi, ja töölönlahdenkadun risteys korjataanOtso Kivekäshttps://www.blogger.com/profile/06632925053737731731noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-79359592225582578602011-11-29T10:01:37.929+02:002011-11-29T10:01:37.929+02:00Teemu kirjoitti:
"Tarviiko siinä Karamzininra...Teemu kirjoitti:<br />"Tarviiko siinä Karamzininrannassa eli suomeksi Finlandiatalon parkkiksella edes olla pyörätietä? Eihän sillä kadulla ole autoliikennettä juuri lainkaan"<br /><br />Todellakin. Vieläkin SCAFT-ajattelu on voimissaan. Kadun nopeusrajoitus ja liikennemäärät (yli5000autoa/vrk) ei varmaankaan täyty. Paukut Hämeentielle ja Finlandiatalon taakse tämä http://g.co/maps/2r9e7<br /><br />Manskun ja P-rautatienkadun pyörätien jatkeet on parasta osaamista muutaman vuoden takaa. Ei kauheasti uskalla oikoa, kun autot saa kuitenkin ajaa pyörätien jatkeeseen saakka. Nopeasti tuon korjaisi siten, että pyörätien jatke kulkisi oikean puoleista kaistaviivaa ja pyörät ohittaisivat koko (kavennetun) keskikorokkeen vasemmalta. Mutta kun ei saa, Suraku sanoo, että pyörät pitää ajaa myös keskikorokkeen kautta! Pakko mennä, vaikka kuka [jalankulkija] yrittäisi oikoa ja estää ajon. Vs. http://g.co/maps/wpgxp<br /><br />Huhu kertoo, että kolmitasoiset halutaan torpata. Nyt yritetään sopia huonommasta talvihoidoista, joka oli ainoa syy torppaukselle. Miksi 1-3.5kk lumiaika voi estää hyvän konseptin? Juuri asenne erottaa pyöräilykaupungin ja pyörä kaupungin. Arvata voi, kuinka näille päätöksille nauretaan tulevaisuudessa.<br /><br />-jari<br /><br />p.s. Eikö joku vieraskynä/kolumni haukkunut pyöräilijöitä juuri tuon puiston osalta. Kuulemma halutaan sitä sun tätä. Vaikka oikeasti ollaan haluamassa Alvar Aallon kadulta kaksisuuntaista pyörätietä pois ja Linnunlaulusta suoraa reittiä em kadulle, ei keskelle puistoon jonnekin, mistä luontevaa jatkoa ei ole. Olihan sinne jokin mutkikas yhteys näköjään tehty korjauksena, mutta miksi se ei voi olla suora. Liian kova vauhtiko tulisi pyörille?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-51004070856915776732011-11-28T17:42:10.691+02:002011-11-28T17:42:10.691+02:00Tarviiko siinä Karamzininrannassa eli suomeksi Fin...Tarviiko siinä Karamzininrannassa eli suomeksi Finlandiatalon parkkiksella edes olla pyörätietä? Eihän sillä kadulla ole autoliikennettä juuri lainkaan, sen kun ajaa suoraan autoväylää ja edelleen Musiikkitalon itäpuolta missä on ihan mallikelpoinen pyörätie ilman mitään noppakiviä. Tuohon reittiin liittyen, olisi kiva jos Postikujalta pääsisi suoraan tuolle väylälle, eli Sanomatalon ja Kiasman välisten portaiden kohdalla olisi myös ramppi. Mahtuu ihan hyvin.Teemuhttps://www.blogger.com/profile/03662745181402427550noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-39553737146617038142011-11-28T15:29:03.948+02:002011-11-28T15:29:03.948+02:00Mansku ja P.rautiekatu on ongelmallinen risteys ny...Mansku ja P.rautiekatu on ongelmallinen risteys nykyään tosiaan. KSV:n suunnitelmaluonnoksessa siinä on pyörätie vedetty suoraksi ja molemmin puolin (1-suuntaisena). Nyt on vaan virastojen kesken vääntöä siitä, saako kolmitasoratkaisua tehdä ja miten. Niin tai näin, korjata se pitää. Sama ongelma koskee nykyisillä ohjeilla tehtyjä risteyksiä kokolailla kaikkialla. Autoille laitetaan kaarteet ja pyörät väistävät.<br /><br />Tarkistin prosessin noiden musitutusten osalta: koska maaliskuussa suunnitelmat olivat vain epävirallisesti nähtävillä ja nyt marraskuussa virallisesti, lautakunnalle näytetään vain marraskuussa tehdyt musitutukset. Maaliskuiset kuitataan:<br /><br /><i>Palautetta saatiin Helsingin polkupyöräilijät ry:ltä, Kaupunkifillari.fi:ltä sekä muutamilta yksittäisiltä henkilöiltä (3 kpl). Palautteet koskivat mm. kevyen liikenteen reittien sujuvuutta ja linjauksia sekä pyöräilyn ja jalankulun erottelun periaatteita. Lisäksi esille tulivat puiston valaistus, käytävien mitoitus ja talvikäyttö</i>.<br /><br />Täytyy kysyä, josko tähän käytäntöön voisi saada muutosta, tais itten vaan jatkossa lähetellä samoja palautteita uudestaan.<br /><br />Ja "punainen graniittilaatta" ei kuulema ole noppakiveä, vaan 15x30cm graniittilaattaa, jos muistan puhelimessa sanotun oikein. Aika pieneltä kyllä tuntuu tuokin, katukiveltä lähinä. Viereisellä kävleyalueella on taas isompaa ja paremmin ajettavaa kivilaattaa..Otso Kivekäshttps://www.blogger.com/profile/06632925053737731731noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-20223966643707074212011-11-28T15:03:39.302+02:002011-11-28T15:03:39.302+02:00Mannerheimintien ja Pohjoisen Raitatiekadun ristey...Mannerheimintien ja Pohjoisen Raitatiekadun risteyksessä toivoisi pyöräilijoiden olevan eri tasossa jalankulkijoiden kanssa. Voisiko risteykseen rakentaa riittävän leveän viisteen jotta matkaa voisi jatkaa suoraan eteenpäin, koukkaamatta pyörätien nykyisen linjan kautta. Ajolinja ei varsinaisesti kai ole laiton nytkään, mutta kiveys estää sen käytön.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6186026988971963233.post-40789850042423126452011-11-28T13:23:05.157+02:002011-11-28T13:23:05.157+02:00Myös, aiemmin kun suunnitelmat olivat kevällä näht...Myös, aiemmin kun suunnitelmat olivat kevällä nähtävillä, Hepo jätti aiheesta <a href="http://www.hepo.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=279&cntnt01returnid=81" rel="nofollow">tämän lausunnon</a> ja Kaupunkifillari myös <a href="http://www.kaupunkifillari.fi/blog/2011/03/12/toolonlahden-puistot-ja-kadut-suunnittelukohteina/" rel="nofollow">omansa</a>. Näitä palautteita ei ilmeisesti ole missään vaiheessa esitelty lautakunnalle. Suunnitelmat käväisivät uudelleen nähtävillä syksyllä, mikä kaiketi mahdollistaa aiempien muistutusten jättämisen vain virkamiesten tiedoksi. En huomaa, että muistutuksissa vaadittuja asioita olisi juurikaan otettu huomioon.Otso Kivekäshttps://www.blogger.com/profile/06632925053737731731noreply@blogger.com